TEMATSKO PLANIRANJE
ZA 1. RAZRED SREDNJE ŠKOLE (SMJER EKONOMIST), ŠK. GODINA 2020./21.
autor: Božana Tenji
TEMATSKA CJELINA: LIKOVI I JA
BROJ SATI: 20
Odgojno-obrazovni ishodi iz predmetnog kurikuluma:
.
Hrv. jezik i komunikacija
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A 1.6.
Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika
Književnost i stvaralaštvo
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.3.
Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
Kultura i mediji
SŠ HJ C.1.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:
goo A.4.3.Promiče ljudska prava.
odr A.4.1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu.
osr A.4.1. Razvija sliku o sebi
osr B.4.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih postupaka / stavova / izbora.
osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.
osr B.4.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje.
uku A.4.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
uku A.4.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.
uku A.4.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.
uku A.4.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.
uku B.4.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.
uku C.4.3. Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.
uku C.4.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju.
uku D.4.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
ikt C.4.3. Učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije.
ikt C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.
z B.4.1.a Odabire primjerene odnose i komunikaciju.
z B.4.1.b Razvija tolerantan odnos prema drugima.
Povezanost s drugim predmetima:
SŠ ETK A.1.1. Određuje moralna i etička pitanja
SŠ ETK A.1.2. Određuje temeljne etičke pojmove povezane s moralnim i etičkim problemima društva
SOC A.3.
Izražava pozitivne osobne i društvene vrijednosti.
SOC B.1.
Analizira društvene i kulturne različitosti, nejednakosti i identitete.
SOC C.3.
Analizira suvremena društvena zbivanja na odabranim primjerima.
PS C.2.
Učenik raspravlja o različitim vrstama socijalnih utjecaja na ponašanje pojedinca
Politika i gospodarstvo / koncept C. CIVILNO DRUŠTVO C. 1. Učenik procjenjuje i promiče zaštitu i razvoj ljudskih prava te sudjelovanje građana u razvoju demokratskih odnosa.
Filozofija C. 1. Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju
TEKSTOVI:
Sofoklo: Antigona
Zdeslav Dukat: Grčka tragedija
Jostein Gaarder: Sofijin svijet
( + film i računalna igra)
Ante Juric: Grčka od mitova do atičkih spomenika
M.de Cervantes: Bistri vitez Don Quijote od Manche
Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
- učenik opisuje dramu i obilježja drame i razlikuje dramu od poetskog i proznog teksta
- učenik na primjeru tragedije Antigona opisuje osnovna obilježja tragedije: tragični junak, tragična krivnja, tragičan kraj... te razlikuje tragediju od ostalih dramskih vrsta
- učenik analizira dramu na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane za dramu, tragediju
- učenik navodi primjere uzvišenoga stila kao obilježja klasične tragedije
- učenik opisuje roman kao prozni tekst i Don Quijote kao uzorak renesansnog romana
- izdvaja informacije iz pročitanog teksta i određuje glavne ideje u tekstu
- izražava svoje stavove i mišljenja o pročitanom tekstu
- opisuje osnovna obilježja mita
- opisuje mit u povijesnom i književnopovijesnom kontekstu
SŠ HJ A 1.6.
Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika
- učenik razlikuje jednoznačnost od višeznačnosti i potkrepljuje ju primjerima
- učenik razlikuje osnovno i izvedeno značenje te denotativno i konotativno značenje leksema na primjeru dijaloga Antigone i Kreonta npr., don Quijotea i Sancho Panze
- učenik definira značenje nepoznatih riječi uz pomoć rječnika
SŠ HJ B 1.1,Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu
- učenik izražava svoj doživljaj nakon čitanja drame i romana
- učenik izdvaja iz dnevnika čitanja ili knjige dijelove teksta, navode, koji su ga potaknuli na razmišljanje o sukobu pojedinca i vlasti, borbi čovjeka za svoje ideale...spremnosti na žrtvovanje...
- učenik izražava svoja mišljenja i stavove i potkrepljuje ih primjerima (Antigona- don Quijote)
Kultura i mediji, SŠ HJ C 1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet
Razrada ishoda na razini ishoda aktivnosti
- učenik prepoznaje obilježja kozmopolitske i visoke kulture te prepoznaje utjecaj te kulture na razvoj osobnog identiteta, aktualizira djela na tematskoj razini
- učenici odlaze pogledati Antigonu u kazalište ili gledaju ulomak iz filma (slušaju grčki jezik, čitaju prijevod na hrvatskom) te gledaju animirani film o don Quijoteu
- ulomci iz filmova dostupni su im je u digitalnom okružju kao dio sadržaja za 1.razred u njihovoj digitalnoj bilježnici OneNote, Office365.
AKTIVNOSTI UČENIKA:
- utvrđuje svrhu čitanja
- čita tekstove
- primjenjuje okvir za strategijsko čitanje
- izdvaja informacije u skladu sa svrhom čitanja
- prepričava prema natuknicama
- gleda film (ulomak)
- raspravlja o postavljenom pitanju: Jesam li idealist?
- komentira postupke likova kao i posljedice njihovih odluka na daljnji život
- rješava Testmoz kviz u digitalnoj bilježnici
- slijedi upute pri rješavanju zadataka
- koristi se digitalnom tehnologijom
- piše sastavak na temu: (Antigona i don Quijote u borbi za svoje ideale ili
Ja- don Quijote ili Za ostvarenje ideala vrijedi podnijeti i pokoji poraz)
- kreativno se izražava ( epizodu Sukob s vjetrenjačama pretvara u strip)
- prati i usmjerava proces učenja , prati svoj napredak
- primjereno komunicira
- surađuje s drugima
- samostalno istražuje podatke
Vrednovanje za učenje:
- domaća zadaća, pogledati PPT prezentaciju u Biblioteci sadržaja digitalne bilježnice OneNote (odabiru skupinu pitanja te se prema odabranom dijele u skupine na nastavnom satu)
- razumijevanje pročitanog teksta
- pitanja radi provjere razumijevanja
- razgovor s nastavnikom u procesu učenja, ,
- Testmoz kviz
Vrednovanje kao učenje:
samovrednovanje - vršnjačko vrednovanje
Samoprocjena rada u skupini
Izlaganje rezultata rada skupine
Digitalni alat:
Testmoz za kviz
Pixton za strip ( borba s vjetrenjačama)
Digitalne bilježnice OneNote, Office 365 (nastavnik postavlja sadržaje koje učenici trebaju proučiti kako bi se pripremili za sat u dio Biblioteka sadržaja učenikove digitalne bilježnice,
Učenici stvaraju kviz u Testmozu i postavljaju svoje kvizove u Prostor za suradnju digitalne bilježnice (svi učenici vide sve kvizove te ih rješavaju; vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje) te stvaraju zajednički strip u Pixtonu
U individualni prostor svoje digitalne bilježnice učenici postavljaju gotov sastavak na temu koji nastavnica formativno vrednuje.
Vrednovanje naučenog
- pisane provjere ( drama/ tragedija, roman, književni likovi
Izvori:
Mitovi i legende iz cijeloga svijeta (2000) ilustrirao Mihail Fjodorov, Zagreb : Naklada Ljevak
Zdeslav Dukat: Grčka tragedija
Ante Juric: Grčka od mitova do atičkih spomenika
https://www.youtube.com/watch?v=8kEdIZ7n1rw - Antigona
https://www.youtube.com/watch?v=ahVsa0jAdy0 - Don Quijote
https://www.youtube.com/watch?v=ZvbV3EvunNU - animirani film Don Quijote