TEMATSKO PLANIRANJE

ZA 1. RAZRED SREDNJE ŠKOLE (SMJER EKONOMIST), ŠK. GODINA 2020./21.

autor: Božana Tenji

TEMATSKA CJELINA: LIKOVI I JA

BROJ SATI: 20

Odgojno-obrazovni ishodi iz predmetnog kurikuluma:

.
Hrv. jezik i komunikacija

SŠ HJ A.1.1.

Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.

SŠ HJ A.1.3.

Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.

SŠ HJ A.1.4.

Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.

SŠ HJ A 1.6.

Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika

Književnost i stvaralaštvo

SŠ HJ B.1.1.

Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.

SŠ HJ B.1.2.

Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.

SŠ HJ B.1.3.

Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.

SŠ HJ B.1.4.

Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.

Kultura i mediji

SŠ HJ C.1.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.

SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.

Odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema:

goo A.4.3.Promiče ljudska prava.

odr A.4.1. Razlikuje osobni od kolektivnih identiteta i ima osjećaj pripadnosti čovječanstvu.

osr A.4.1. Razvija sliku o sebi

osr B.4.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih postupaka / stavova / izbora.

osr B.4.2. Suradnički uči i radi u timu.

osr B.4.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje.

uku A.4.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.

uku A.4.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i samostalno ih primjenjuje u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.

uku A.4.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.

uku A.4.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.

uku B.4.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.

uku C.4.3. Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.

uku C.4.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju.

uku D.4.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

ikt C.4.3. Učenik samostalno kritički procjenjuje proces, izvore i rezultate pretraživanja, odabire potrebne informacije.

ikt C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.

z B.4.1.a Odabire primjerene odnose i komunikaciju.

z B.4.1.b Razvija tolerantan odnos prema drugima.

Povezanost s drugim predmetima:

SŠ ETK A.1.1. Određuje moralna i etička pitanja

SŠ ETK A.1.2. Određuje temeljne etičke pojmove povezane s moralnim i etičkim problemima društva

SOC A.3.

Izražava pozitivne osobne i društvene vrijednosti.

SOC B.1.

Analizira društvene i kulturne različitosti, nejednakosti i identitete.

SOC C.3.

Analizira suvremena društvena zbivanja na odabranim primjerima.

PS C.2.

Učenik raspravlja o različitim vrstama socijalnih utjecaja na ponašanje pojedinca

Politika i gospodarstvo / koncept C. CIVILNO DRUŠTVO C. 1. Učenik procjenjuje i promiče zaštitu i razvoj ljudskih prava te sudjelovanje građana u razvoju demokratskih odnosa.

Filozofija C. 1. Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju

TEKSTOVI:

Sofoklo: Antigona

Zdeslav Dukat: Grčka tragedija

Jostein Gaarder: Sofijin svijet

( + film i računalna igra)

Ante Juric: Grčka od mitova do atičkih spomenika

M.de Cervantes: Bistri vitez Don Quijote od Manche

Odgojno-obrazovni ishodi na razini aktivnosti:

SŠ HJ B.1.2.

Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.

- učenik opisuje dramu i obilježja drame i razlikuje dramu od poetskog i proznog teksta

- učenik na primjeru tragedije Antigona opisuje osnovna obilježja tragedije: tragični junak, tragična krivnja, tragičan kraj... te razlikuje tragediju od ostalih dramskih vrsta

- učenik analizira dramu na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane za dramu, tragediju

- učenik navodi primjere uzvišenoga stila kao obilježja klasične tragedije

- učenik opisuje roman kao prozni tekst i Don Quijote kao uzorak renesansnog romana

- izdvaja informacije iz pročitanog teksta i određuje glavne ideje u tekstu

- izražava svoje stavove i mišljenja o pročitanom tekstu

- opisuje osnovna obilježja mita

- opisuje mit u povijesnom i književnopovijesnom kontekstu

SŠ HJ A 1.6.

Učenik analizira značenjske odnose među riječima pomoću rječnika

- učenik razlikuje jednoznačnost od višeznačnosti i potkrepljuje ju primjerima

- učenik razlikuje osnovno i izvedeno značenje te denotativno i konotativno značenje leksema na primjeru dijaloga Antigone i Kreonta npr., don Quijotea i Sancho Panze

- učenik definira značenje nepoznatih riječi uz pomoć rječnika

SŠ HJ B 1.1,Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu

- učenik izražava svoj doživljaj nakon čitanja drame i romana

- učenik izdvaja iz dnevnika čitanja ili knjige dijelove teksta, navode, koji su ga potaknuli na razmišljanje o sukobu pojedinca i vlasti, borbi čovjeka za svoje ideale...spremnosti na žrtvovanje...

- učenik izražava svoja mišljenja i stavove i potkrepljuje ih primjerima (Antigona- don Quijote)

Kultura i mediji, SŠ HJ C 1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet

Razrada ishoda na razini ishoda aktivnosti

- učenik prepoznaje obilježja kozmopolitske i visoke kulture te prepoznaje utjecaj te kulture na razvoj osobnog identiteta, aktualizira djela na tematskoj razini

- učenici odlaze pogledati Antigonu u kazalište ili gledaju ulomak iz filma (slušaju grčki jezik, čitaju prijevod na hrvatskom) te gledaju animirani film o don Quijoteu

- ulomci iz filmova dostupni su im je u digitalnom okružju kao dio sadržaja za 1.razred u njihovoj digitalnoj bilježnici OneNote, Office365.

AKTIVNOSTI UČENIKA:

  • utvrđuje svrhu čitanja
  • čita tekstove
  • primjenjuje okvir za strategijsko čitanje
  • izdvaja informacije u skladu sa svrhom čitanja
  • prepričava prema natuknicama
  • gleda film (ulomak)
  • raspravlja o postavljenom pitanju: Jesam li idealist?
  • komentira postupke likova kao i posljedice njihovih odluka na daljnji život
  • rješava Testmoz kviz u digitalnoj bilježnici
  • slijedi upute pri rješavanju zadataka
  • koristi se digitalnom tehnologijom
  • piše sastavak na temu: (Antigona i don Quijote u borbi za svoje ideale ili

Ja- don Quijote ili Za ostvarenje ideala vrijedi podnijeti i pokoji poraz)

  • kreativno se izražava ( epizodu Sukob s vjetrenjačama pretvara u strip)
  • prati i usmjerava proces učenja , prati svoj napredak
  • primjereno komunicira
  • surađuje s drugima
  • samostalno istražuje podatke

Vrednovanje za učenje:

  • domaća zadaća, pogledati PPT prezentaciju u Biblioteci sadržaja digitalne bilježnice OneNote (odabiru skupinu pitanja te se prema odabranom dijele u skupine na nastavnom satu)

- razumijevanje pročitanog teksta

- pitanja radi provjere razumijevanja

- razgovor s nastavnikom u procesu učenja, ,

  • Testmoz kviz

Vrednovanje kao učenje:

samovrednovanje - vršnjačko vrednovanje

Samoprocjena rada u skupini

Izlaganje rezultata rada skupine

Digitalni alat:

Testmoz za kviz

Pixton za strip ( borba s vjetrenjačama)

Digitalne bilježnice OneNote, Office 365 (nastavnik postavlja sadržaje koje učenici trebaju proučiti kako bi se pripremili za sat u dio Biblioteka sadržaja učenikove digitalne bilježnice,

Učenici stvaraju kviz u Testmozu i postavljaju svoje kvizove u Prostor za suradnju digitalne bilježnice (svi učenici vide sve kvizove te ih rješavaju; vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje) te stvaraju zajednički strip u Pixtonu

U individualni prostor svoje digitalne bilježnice učenici postavljaju gotov sastavak na temu koji nastavnica formativno vrednuje.

Vrednovanje naučenog

- pisane provjere ( drama/ tragedija, roman, književni likovi

Izvori:

Mitovi i legende iz cijeloga svijeta (2000) ilustrirao Mihail Fjodorov, Zagreb : Naklada Ljevak

Zdeslav Dukat: Grčka tragedija

Ante Juric: Grčka od mitova do atičkih spomenika

https://www.youtube.com/watch?v=8kEdIZ7n1rw - Antigona

https://www.youtube.com/watch?v=ahVsa0jAdy0 - Don Quijote

https://www.youtube.com/watch?v=ZvbV3EvunNU - animirani film Don Quijote

© 2020 WEBX agencija. Ulica kralja Zvonimira 7, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti