GIK, ISHODI 1.razred
TEME
TEKSTOVI
Odgojno-obrazovni ISHODI
koji se ostvaruju u navedenoj temi
Okvirni broj SATI za temu
Pismenost
JESAM LI PISMEN
književnoumjetnički tekst:
Mihelčić, Nada; Draga mama
Što više znamo- to više vidimo
novinarski tekst: Osramotio je Der Spiegel, Iva Badenjak
znanstveni, stručni test:
Leinart Novosel, Smiljana; Komunikacijski kompas
neknjiževni tekst: Coca-cola i osmijeh
Dubravka Oraić-Tolić,
Dvadeseto stoljeće u retrovizoru
https://hjp.znanje.hr/
https://pravopis.hr/
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
SŠ HJ A.1.6.
Učenik opisuje značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.1.
Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja
SŠ HJ C.1.2.
Učenik opisuje tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
8
Pisci i čitatelji
JA- ČITATELJ
NA DOBROM SAM TRAGU
Kakav je čovjek koji voli poeziju?
Vlatka Planina: Muke po književnosti
Dobro kao estetska kategorija
Umberto Eco: Povijest ljepote
Tektonski pomaci koji su preoblikovali ljudsku psihu i svijest
John Higgs: Apsolutno nezamislivo
Jesu li i kako sve knjige međusobno povezane
Pavao Pavličić, Lađa od vode
Pisci i čitatelji
August Šenoa: Prijan Lovro
Izbor učenika: Carlos Ruiz Zafon: Sjena vjetra
Alice Munro: Služba, družba, prošnja, ljubav, brak
U.Eco: Šest šetnji pripovjednim šumama
Tihomir Mraović: Uljez u kući književnosti
Amy Chua: Majka uspjeha
Bernard Schlink: Žena kojoj sam čitao
i film
Strip i grafički roman
Art Spiegelman: Maus
Josip Kozarac: Tena
August Šenoa: Prijan Lovro
Narodna pjesma: Ljubav se ne trži, niti ne kupuje
Viktor Žmegač: Četiri europska grada
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.6.
Učenik opisuje značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.3.
Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.6.
Učenik opisuje značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
SŠ HJ C.1.1.
Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja
SŠ HJ C.1.2.
Učenik opisuje tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
20
10
SVIJET NA MOME DLANU
Jasen Bako : Hodočašće pjesnika
ili Najstrašnija pustinja na svijetu ili Na Putu svile
https://stipebozic.com/hr/2006/09/18/pustinje-svijeta-taklamakan/
reportaža
reklama
Dorta Jagić: Prolazi i pukotine
Hrvoje Šalković: Nulti meridijan
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.6.
Učenik opisuje značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
10
iz 21. stoljeća
ZAGLEDAN U PROŠLOST
Nives Opačić: Hrvatski u zagradama
Devlić, Kordej, Horvatić: Ćiril i Metoda, strip
Jasna Horvat, Az
Radoslav Katičić: Hrvatski jezik
Bašćanska ploča
Hrvoje Hitrec: Hrvatske legende (Zvonimirova kletva)
Ljetopis popa Dukljanina (Zvonimirova smrt)
Josip Bratulić: Aleja glagoljaša
https://www.istrapedia.hr/hrv/44/aleja-glagoljasa/istra-a-z/
SŠ HJ A 1.2. Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih formi, stilova i oblika
SŠ HJ A 1.7. Učenik opisuje razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
10
LIKOVI I JA
Sofoklo: Antigona
Zdeslav Dukat: Grčka tragedija
Jostein Gaarder: Sofijin svijet
( + film i računalna igra)
Ante Juric: Grčka od mitova do atičkih spomenika
M.de Cervantes: Bistri vitez Don Quijote od Manche
životopis
autobiografija
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.3.
Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
20
ZALJUBLJEN U LJUBAV
LJUBAV
u mitovima: Orfej i Euridika
u Bibliji: Samson i Dalila
u lirici
Francesco Petrarca: iz Kanconijera
Hrvatski petrarkisti
Šiško Menčetić: Blaženi čas i hip
Hanibal Lucić: Jur nijedna na svit vila
u sonetu (Matoš , Nazor- izbor)
u drami
W.Shakespeare: Romeo i Julija
u romanu
John Green: Greška u našim zvijezdama
ili
Dubravka Ugrešić: Štefica Cvek u raljama života
u etnoglazbi:
Di je, ni je , u poju je
u operi (Verdi)
Janson-Janson: Od renesanse do rokokoa
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.4.
Učenik piše tekstove opisnog i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.3.
Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.1.
Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
15
STAVLJAM PAMET NA KOMEDIJU
Miro Gavran: Pandorina kutija
(Veljko.Bulaić, Libertas)
S. Prosperov Novak: Vježbanje renesanse
Rudolf Horvat: Povijest grada Varaždina
Marin Držić: Novela od Stanca
Luko Paljetak: Carpe diem
ili Marin Držić
Roman o Držiću
Cody Mc Clain Brown: Propuh, papuće&punica
Nino Vidas: Ljepota bez granica
SŠ HJ A.1.1.
Učenik opisuje i pripovijeda u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
SŠ HJ A 1.2. Učenik sluša u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih formi, stilova i oblika
SŠ HJ A.1.3.
Učenik čita u skladu s određenom svrhom opisne i pripovjedne tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
SŠ HJ A.1.6.
Učenik opisuje značenjske odnose među riječima pomoću rječnika.
SŠ HJ A 1.7. Učenik opisuje razliku između hrvatskog jezika kao sustava govora i hrvatskog standardnog jezika
SŠ HJ B.1.1.
Učenik izražava svoj literarni doživljaj i objašnjava stav o književnom tekstu.
SŠ HJ B.1.2.
Učenik opisuje književni tekst prema temi i žanru.
SŠ HJ B.1.3.
Učenik prepoznaje i opisuje književni tekst u književnopovijesnom, društvenom i kulturnom kontekstu.
SŠ HJ B.1.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
SŠ HJ C.1.1.
Učenik tumači utjecaj medijskih tekstova na svakodnevni život primatelja.
SŠ HJ C.1.2. Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
12
--------
105 sati